Begynder
GRATIS
- For dig, der gerne vil prøve BD Tid inden du køber
- Op til 10 brugere
- Ingen fakturering
- e-mail support
3 medarbejdere
dkk 100,-
/ måned ekskl. moms- Starterpakke
- Adgang til alle funktioner
- e-mail support
4 - 40 medarbejdere
Faldende priser
Når antallet af brugere stiger med 1 bruger, er den nye bruger 2% billigere
/ måned- Priseksempler ekskl. moms:
- 10 brugere dkk 315,- pr måned
- 20 brugere dkk 565,- pr måned
- 30 brugere dkk 748,- pr måned
41 - 100 medarbejdere
Når antallet af brugere stiger med 1 bruger, er prisen for den nye bruger
dkk 8,-
/ måned ekskl.moms
- Grundbeløb 40 brugere dkk. 865,- pr måned
- Flere end 100 medarbejdere?
- Kontakt os for et tilbud
Se alle funktioner
Let og brugervenlig registrering af arbejdstid i en brugerflade, der automatisk tilpasser sig det anvendte device.
Afhængig af virksomhedens politik for tidsregistrering kan arbejdstiden registreres som et antal timer eller BD Tid kan beregne arbejdstiden på baggrund af komme/gå registreringer.
Opret arbejdstidsskemaer i BD Tid og lad dem være grundlag for automatisk registrering af tid. Arbejdstidsskemaer kan oprettes for en uge eller for flere uger i rotation.
BD Tid kan oprette registreringer hver dag, så medarbejdere har mulighed for at lave ændringer, hvis der måtte være nogen. Planlagt ferie o. lign. bliver ikke overskrevet, hvis de er oprettet inden den automatiske kørsel opretter ny registrering.
For de enkelte arbejdstidsskemaer kan indstilles om Jul/Påske/Pinse, 1. maj, 5. juni, 24. december og dagen efter Kr. Himmelfartsdag skal indgå i arbejdstiden.
Pauser kan indstilles for det enkelte arbejdstidsskema. Der kan angives længden af pausen og hvor lang tid arbejdsdagen skal være for at en pause skal indregnes i registreringerne.
Pauser kan sættes op, så de enten er faste i længden eller om de skal tastes af brugerne.
Det kan indstilles om pauser skal fratrækkes arbejdstiden.
Hele dags fravær kan registreres. Der kan i én registrering registreres for flere dage. Ud over sygdom og ferie kan der registreres for en række almindeligt forekommende typer af fravær som fx. barn syg, omsorgsdage o.lign.
Af hensyn til registreringsgodkendelse og rapportering kan medarbejdere tilknyttes en værdi, der beskriver et team eller en afdeling.
Ledere (Admin brugere) kan via en oversigt godkende alle medarbejderes registreringer på én gang. Hvis der er registreringer, der skal rettes, kan lederen give registreringen en anmærkning. Medarbejderen kan herefter rette registreringen. Lederen kan også vælge at korrigere registreringen selv. Godkendte registreringer kan ikke ændres af medarbejderen.
Fra brugerens Dashboard (startside) er der nem adgang til registrering og her bliver vist de seneste dags registreringer.
Under Mine registreringer er der adgang til alle registreringer.
Kalendervisning giver brugeren en oversigt over helligdage, dage med/uden registreringer, sygedage, feriedage, dage med anmærkning samt godkendte dage.
Hvis brugere eller administratorer ønsker at anvende registreringer til yderligere beregninger og/eller dokumentation, kan de nemt downloades til en fil i .csv format, der kan åbnes og anvendes i et regneark.
Spørgsmål og svar
Start med en gratis 30-dages prøveversion af BD Tid.
Efter 30 dage vil du blive bedt om tilmelding til en aftale, der omfatter det antal medarbejdere du ønsker. Hvis din virksomhed ikke bliver tilmeldt vil dit abonnement automatisk slutte.
Alle brugere er en del af virksomhedens brugerlicens.
En gratis prøve periode løber i 30 dage, hvorefter kontoen udløber, hvis du ikke vælger at købe et abonnement. Data for prøveperioder slettes når abonnementet er stoppet. Hvis du vælger at købe et abonnement opbevares data fra prøveperioden sammen med data for den købte abonnement.
Opkrævning opkræves ved fakturering. Der fremsendes faktura ved udløb af en faktureringperiode.
Du opretter blot nye medarbejdere i brugerfladen. De nye brugere vil fremadrettet indgå i abonnementet. Brugere kan ikke slettes, men kan registreres som fratrådt. Fratrådte medarbejdere vil blive slettet, når Arbejdstidslovens opbevaringstid er udløbet.
BD Tid er løsningen fra Brugerdata A/S, der er udviklet specielt til virksomheder, der kun har behov for at registrere tid i henhold til de nye regler fra EU.
Brugerdata A/S kan levere andre løsninger, der dækker flere opgaver.
BD WebTid - Løsning til mobil registrering af arbejdstid og maskintid til opgaver, ordrer, sager og aktiviteter. Registrering af normaltid, overtid, flextid - afspadseringsopgørelser.
BD Egentid - Løsning til PC registrering af arbejdstid for projektmedarbejdere.
Ja, BD Tid er specielt udviklet til at understøtte de nye regler i Arbejdstidsloven, som er den lov hvor EU's arbejdsdirektiv er implementeret.
BD Tid hostes i Sentia A/S's datacenter og er under konstant overvågning. Sentia A/S har ISO 27001, ISAE 3000, ISAE 3402 certificeringer og er Gold partner hos både Microsoft og Google.
Data bliver behandlet i henhold til Brugerdata A/S's standard databehandler aftale, som er en del af den aftale vores brugere skriftligt tiltræder ved oprettelse af abonnement.
Arbejdstidsloven foreskriver, at data skal være tilgængelig for de enkelt medarbejdere i 5 år. Herefter slettes data fra BD Tid. Fratrådte medarbejdere( fratrådte brugere uden registreringer) bliver også slettet.
Det er ikke et specifikt lovkrav, men for at sikre præcis og pålidelig tidsregistrering og dataopbevaring, - især for virksomheder med mere end et par ansatte, vil det nok være nødvendigt at implementere en digitalt løsning for at imødekomme lovkravene.
Manglende overholdelse kan medføre bøder og andre juridiske konsekvenser. Det er arbejdsgiverens pligt at sørge for tidsregistrering - også i de tilfælde, hvor medarbejdere nægter selv at registrere deres arbejdstid.
Din BD Tid-ansvarlige kan opsige dit abonnement ved at sende en e-mail med dit kontonavn til support@brugerdata.dk.
For årsabonnementer skal du opsige senest 1 måned før fornyelse. Vi opkræver ikke et gebyr for at opsige din konto.
Data opbevares i et professionelt datacenter med eksternt opbevaret backup. Tidsregistreringer slettes, når den lovbefalede opbevaringstid udløber, p.t. efter 5 år.
Grundlæggende er det reglerne om en max 48-timers arbejdsuge, 11 timer sammenhængende frihed mellem arbejdsdage og kravet om en ugentlig fridag.